KISA KISA YORUMLAR #3 | KİTAPLAR, ÇİZGİ ROMANLAR, KİTAP ALIŞVERİŞİM ve ÇEKİLİŞ

İnanın her seferinde nasıl denk geliyor bilmiyorum ama bu başlıktaki yazımız bir kez daha Cumartesi gününe denk geldi :) Hem de yine havanın güzel olduğu bir zamana... ^^

Herkese güzel bir Cumartesi'nden merhabalar ;)

Bugün sizlerle uzun süredir yazmadığım ama bu sürede biriktirdiklerimin yine oldukça çok olduğu, belli sebeplerden uzun yorumlar giremediğim okuduklarımı paylaşacağım ^^ Ve tabi bir de uzun süredir aklımda bulunan ve nihayet gerçekleştirebildiğim bir çekilişle geldim ;) Ama öncesinde sizlerle, okuyup da blogumda değil de instagramda paylaştığım kitaplarımı yorumlayacağım. Ve yazımızın sonunda da çekilişimizi paylaşacağım...


Bilmeyenler için instagram  hesabım:

Kullanıcı Adım:  kordugumhayaller


 Eğer hazırsanız başlayalım:


 House Hakkında Her Şey by Michael Reufsteck & Jochen Stöckle | Kırmızı Kedi Yayınevi

House M. D.  dizisi benim karakteriyle, espriler üzerinden verdiği mesajlarla ve daha birçok nedenle oldukça sevdiğim ve, malum sebeplerle son kısımları haricinde, oldukça keyif alarak izlediğim bir dizi olmuştur hep *.* Bu arada House'un Sherlock  'tan esinlenerek başarılı bir şekilde yaratıldığını da söylemezsem olmaz ;)

Dizi, arka planda House ve çalıştığı hastane üzerinden bir hikaye devamlılığına sahip olsa da genel olarak her bölüm, başkalarının sebeplerini bulamadığı hastalıklardan muzdarip kişilerin son çare olarak House'a gelmelerini ve House'un da kendine has tarzını kullanarak onları teşhis ve tedavi etmeye çalışmasının hikayesini anlatıyor. Ama buradaki en önemli nokta, House karakterinde birinin bu önemli görevi üstlenmesi ve izlerken sizi soluksuz sürüklemesi <3 Eğer izlemediyseniz muhakkak tavsiye ederim ^^

Kitabımız ise izleyenler için oldukça güzel bir hatırlatma olacak kesinlikle ;) Çünkü kitabımız, içerisinde House ile ilgili dizideki üç sezon boyunca geçen mekanlar, müzikler, konuk oyuncular, adresler, takma isimler ve hastalıklar gibi birçok şeyi bizlerle yer yer minik resimlere de yer vererek buluşturuyor :) Bu kitabı Cnr zamanı almıştım ve bir solukta okumak yerine ara ara içini açıp bakıyor ve House ile özlem gideriyorum. Oldukça eğlenceli ve okuması da nostaljik, meraklılarına tavsiye ederim :*

♧Herkes yalan söyler...

♧Tanımadığın birinden nefret edemezsin.

♧Bu hayatın en büyük trajedilerinden biri; bir şeyler hep değişir.

♧Hepimiz soruları duymak istediğimiz cevaplara göre değiştiririz.

♧İnsanlar hakkında olumlu düşünmek onları iyi yapmaz.

♧Duygular mantıklı kararlar almanızı sağlasaydı duygu olmazlardı.

♧İnsanlar aşk olmadan yaşayamayacaklarını söylerler, onlara oksijenin daha önemli olduğunu söyleyin.

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu 


 Ejderin Arzusu ( About A Dragon ) by G. A. Aiken | Ephesus Yayınları - Dragon Kin Serisi

Ön okuması  için: http://kordugumhayaller.blogspot.com/2013/05/2gun-ejderin-arzusu-about-dragon-by-g.html

Yorum  için: http://kordugumhayaller.blogspot.com/2013/05/4-gun-ejderin-arzusu-about-dragon-by-g.html

İçinde ejderhaların olduğu kitapları, bir iki istisna dışında, hep sevmişimdir. Ejderhaların her daim ayrı bir havaları, auraları ve karizmaları bulunur bana göre. Bu da onları okurken daha da keyif almamı sağlar ;) Ephesus Yayınları  'ndan çıkan bu serimiz de içinde insana dönüşebilen ejderhaların olduğu ve aşk, savaş, büyü, mizah gibi türlerin bir arada bulunduğu bir seri. Her kitabını okurken ayrı bir keyif alıyorum ve seriyi çok seviyorum ama ilkler unutulmazdan olsa gerek belki de, ilk kitabının yeri ben de hep ayrıdır <3 Ki her okuduğumda da "Neden bu kadar kısa yazdın yazarım?!" diye sitem ederim. O derece güzel ve keyifli bir seridir. Eğer aranızda hala okumayan veya duymayanlarınız varsa muhakkak tavsiye ederim. Özellikle de benim gibi ejderhaları seviyorsanız ^^

♤Lanet olsun, o bir savaşçıydı. Bilinen tarihin en zorlu isyanlarından birinin lideriydi ve buna rağmen bir şövalyenin aklını çekmesine izin veriyordu.

♤"Yüzündeki şu şeyler de nedir?"
Çenesindeki hafif bir kıpırdanma haricinde, kızın yüzünün geri kalan kısmı büyük ölçüde ifadesizdi. "Neden söz ediyorsun sen?"
Gwenvael başını hafifçe yana eğdi, onun başka neden söz edebileceğini
düşündüğünden emin değildi. "Şu camlar." Gwenvael hafifçe o nesneye dokunmak için elini uzattı, fakat kız onun elini uzaklaştırdı.
"Onlar benim gözlüklerim."

♤"Senden nefret ediyorum." Ejderha küçümsemeyle karşılık verdi. "Nefret bir insan duygusudur. Bana hiç bir şey ifade etmiyor."

♤"Ah, pekala. Bana yine de asil görünüyorsun."
"Çok tatlısın."
"Biliyorum." Talaith'e bakabilmek için başını geriye yatırdı, mavi saçları kollarına ve bacaklarına dökülüyordu. "Ben nazik olanım."
"Değil mi? Peki Gwenvael? O hangisi oluyor?"
"O sapık olan."

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu


 Hobbit by J. R. R. Tolkien

Orta Dünya gibi hayranlık uyandırıcı bir evrenin ve Legolas, Gimli, Aragorn, Sam vb. karakterlerin yaratıcısı Tolkien  'in 3 Ocak doğum günüydü :O Hobbit  kitabına ait bu çizgi romanı aslında birkaç yıl önceki Tüyap'tan almıştım ve üzerinden geçen zamanda da varlığını unutmuştum >.< Geçen kitaplık düzenlerken ortaya çıkınca ben de yazarımın doğum gününe ithafen tekrar okuyayım dedim :)

Hepimiz ya filmini ya kitabını ya da her ikisini bildiğimizden bir yorum yapmayacağım konusuyla ilgili. Ama çizimlerinin, ilk aldığımdaki gibi, beni şaşırttığını söylemeliyim ;) Hele de o orta çağ papazları gibi görünen karakterler... :D Ama onun dışında bir kez daha Orta Dünya'da yolculuğa çıkmak keyifliydi ^^

 Üstü Kalsın by Cemal Süreya | Yapı Kredi Yayınları

Sokağımsan
Ben anahtarı çevirdiğim zaman
Kapanan evin kapısı değil,
Senin kapın olsun açılan.

Adresimsen,
Mektuplarım doğru dürüst gelsin;
İki kişi telefonla konuşurken
Olmayalım hemen üç kişi.

Kentimsen,
Başka kentler de girsin araya;
Daha bir sevinçle katılayım,
Şenliğimsen.

Her şeyi yaz, tarihimsen,
Ama her şeyi;
Dilimsen,
Sen de koru biraz dilliğini.

Düşüncemsen,
Kızkardeşim pencereyi açsın;
Sorguçlu bir ışık aracılığıyla
Günyenisi dolsun içeri.

Uzat saçlarını Frigya,
Yarimsen,

Yurdumsan,
Söz ver Anadolu!

~

Hayat kısa,
Kuşlar uçuyor.

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu

  Inhuman: Yeniden Doğuş by Marvel | Gerekli Şeyler

Yorumdan önce, Daisy  'i dizide sevsem de bence en havalı Inhuman Medusa  yaa *.* Hele de o normal halden Kraliçe hale geçmesindeki asillik <3 Sizler diziyi izliyorsanız favori karakteriniz kim ve çizgi romanlarda en çok hangi Inhuman'a vuruldunuz? ;)

Agents of Shield izleyenleriniz Inhuman kavramına aşinadır, onlar ne mutanttır ne de insan. Onlar Kree  adı verilen uzaylı yaratıklar tarafından çoook uzun zaman önce deneylerle başka bir şeye dönüştürülmüş canlılardır. Çizgi romanımız da, daha sonra öğreneceğimiz nedenlerle Inhumanların göklerdeki evi olan Attılan'ın kralı Black Bolt'un kendi krallığını yok etmesiyle başlıyor. Yok oluştan sonra insanların haberleri olmadıkları bir ırkın ve o ırkla gelen şaşırtıcı değişimlerin etkilerini Inhuman kraliçesi Medusa odaklı olarak okuyoruz. Ki bu değişim Medusa odaklı olduğundan Inhuman'lar için daha zorlu dursa da Agents of Shield izleyenleriniz durumun bundan çok daha karmaşık ve insanlar için de bir o kadar zorlu olduğunun farkındadırlar ;) Açıkçası Inhuman'ları daha önceki çizgi romanlardan, çizgi filmlerden ve dizimizden biliyor olsam da direk onlara odaklı bir çizgi roman okumak oldukça heyecanlı bir deneyimdi :) Tek sorunum o kadar sayfaya rağmen doyurmamış olması T.T Ve bir de olay bakımından bana göre az biraz sessiz olması... Ama onu da yeni bir maceraya giriş saydığımdan devamını sabırsızlıkla beklediğimi ve kesinlikle tavsiye ettiğimi söyleyebilirim *.*

Bir de, hatırlatmadan olmaz, Agents of Shield'ı mutlaka izleyin, tavsiye ederim ^^

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu

  Saga: Cilt 1 by Brian K. Vaughan & Fiona Staples | Marmara Çizgi

Muhteşemdi, muhteşemdi, olağanüstüydü! *.* Kesinlikle, baskıcı bir şekilde, tavsiye ediyorum <3

Okuyan herkesin bayılıp önerdiği ve tam da bu yüzden aldığım ama yine bu nedenle okumayı ertelediğim bir çizgi romandı Saga. Aslında daha da ertelerdim ama dün Inhuman'ı okuduktan sonra canım daha fazla çizgi roman okumak isteyince hemen yanındaki Saga'ya başladım. Ve açıkçası bu durumdan hem deli gibi pişmanım hem de deli mutluyum. Mutluyum çünkü sanırım hayatımın en iyi, en özgün ve en muhteşem çizgi romanlarından birini okumuş olabilirim. Ayrıca okuma sırasında yaşadığım keyfi, zekice göndermelerini, ufaktan değindiği konuları ve çizimlerinin güzelliğini saymıyorum bile :* Deli pişmanım çünkü ilk aldığımda "Acaba ben de sever miyim ki?" diye şüphe duyduğumdan dolayı çıkan diğer ciltlerini almadığımdan şu an açlığını çekiyor ve sonrasında olacaklar için büyük merak duyuyorum :( Sonuç olarak, çizgi romanımız ısrarla okumanızı tavsiye ettiğim ama mümkünse diğer ciltleri olmadan başlamamanızı önerdiğim bir keyif ;)

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu

  Canavarın Çağrısı ( A Monster Calls ) by Patrick Ness | Tudem Yayınları & Deli Dolu

Kitabımız kısa ama oldukça dolu konusu ve anlatımıyla kesinlikle çok güzeldi *.*

Şu sıralar ben mi hüzünlüyüm yoksa kitap gerçekten de göründüğünden daha da hüzün mü barındırıyordu bilinmez, okurken sürekli gözlerim doldu :( Hele de son kısımlara gelip de kendimi buna hazırladığımı hissettiğim zaman bile yazar paramparça etti T.T Üç hikayeyi ve kahramanımızın gerçeğini okurken yerinde olmak istemediğimi ama hayatın zorlukları sebebiyle hepimizin bir şekilde onun yerinde olduğumuzu hissettim. Ve açıkçası başta ona ne olacak diye düşünürken sonunda benim de onunla bir rahatladığımı, sonrasında ise hayatımdaki bu tip olaylardan da gördüğüm üzere zor da olsa onun için her şeyin bir süre sonra yoluna gireceğine inanıp tüm endişelerim ve kızgınlıklarımdan arındım. Açıkçası kitaba başlarken filmini izlemek istiyordum ama sanırım biraz daha beklemesi gerekecek, zira şimdiki ruh halimle pek kaldırabileceğime inanmıyorum... Eğer siz de hem hüzünlü bir şeyler okumak hem de kendi gerçeklerinizle yüzleşme fırsatı yakalamak isterseniz bir denemenizi öneririm. Bu tip kitapları çok fazla hüzün barındırdığından tercih etmem ama yazar konuyu gerçekten düşündürücü bir şekilde işleyip de oldukça güzel bir mesaj verdiği için okumaktan keyif aldım <3

Satın Almak İçin: D&R - D&R | Okuoku - Okuoku | Kitapyurdu - Kitapyurdu

 Edebiyat Kitabı ( The Literature Book ) | Alfa Kitap & Penguin Random House

Elime geçer geçmez uzun uzun incelediğim ve özellikle merak ettiğim dönemleri hayranlıkla okuduğum bir kitap oldu. Ama öyle roman tarzı değil de daha çok ansiklopedik tarzda kitaplardan olduğundan tabi ki de bitiremedim. Yine de her gün içinden belli yerlere bakarak yavaş yavaş okuyorum. Eğer siz de Dünya Edebiyatı'nı dönem dönem incelemek ve dönemin edebiyata etkisini görmek isterseniz, bir de çok daha fazlası için, almanızı öneririm. Kitabımızın içi "Rönesans'tan Aydınlanmaya" ya da "Romantizm ve Romanın Yükselişi" gibi tarihteki önemli olaylarla ayrılıyor ve Edebiyat derslerinde işlediğimiz formatta ama biraz daha eğlenceli ve çok da sıkmadan bize o dönemin edebiyatı ve daha fazlası hakkında bilgi veriyor ^^ Alfa Kitap gerçekten iyi bir iş çıkarmış *.* Bu diziden birkaç kitap daha ilgimi çekti, onları da en kısa zamanda inceleyip almayı düşünüyorum ;)

Satın Almak İçin: D&R | Okuoku | Kitapyurdu

 Okuoku Alışverişim *.*

Geçen hafta Perşembe akşamı sipariş vermiştim ve sipariş tek bir kitap haricinde hemen hazırlandı. O kitap için fazladan bir iki gün bekledim. O nedenle gelmesi uzun sürdü ama o kitap da tedarik edildikten sonra siparişim kısa zamanda kargoya verildi ve hızla elime geçti :) Gerek haber verilmesi gerekse de paketlenmesi olsun oldukça memnun kaldığım bir alışveriş oldu <3 Kitaplarda, fuarlarda bile rastlıyoruz, çok ufak tefek şeyler vardı ama büyütülecek bir şey değildi ;) Ayrıca yanında verdikleri ayraçlar ve kahve de muhteşemdi ^^ Ama kahveyi dün akşam içtiğim için çekemedim :D

Perşembe akşamı bir çılgınlık yapıp canlı yayınla kargo açılışı yaptım. Kamera karşısına geçip video çekmemiş insanken birden canlı yayın yapınca çok heyecanlandım :O Bu nedenle hatalar yapmış olabilirim, özür dilerim T.T En önemlisi de izlediğiniz, güzel yorumlarınız ve tatlılığınız için çok teşekkür ederim <3 Umarım yayından keyif almışsınızdır :)

Çekiliş Zamanı

Uzun bir süredir aklımda bir çekiliş yapmak vardı ama hangi kitaba yapsam diye çok düşünüyordum ve bir türlü karar veremiyordum :( The Witcher 'ın çıkacağını duyduğumda ve Günlük de hoşuma gidince Okuoku alışverişime, bir diğer süpriz çekiliş kitabıyla birlikte, dahil ettim ;)

Bir kişiye Son Dilek  ve bir kişiye de 5 Yıllık Günlük 'ü hediye edeceğim çekilişe katılmak için yapmanız gerekenler ise çok basit ^^ Çekilişimiz instagram hesabı üzerinden yapılıyor, aşağıdaki linke tıklayarak çekiliş postuna gidebilir ve katılabilirsiniz. Herkese bol şans... :)

https://www.instagram.com/p/BQn0OhBDwCj/

*****

Bir dahaki Kısa Kısa Yorumlar  bölümümüzde görüşmek üzere :* Kendinize, kitaplarınıza ve sevdiklerinize iyi bakın...

Yorum Gönder