İLK BULUŞMADA ASLA ISIRMA (NEVER BITE a BOY on the FIRST DATE) by TAMARA SUMMERS



 

Tanıtım:
Selam, ben Kira. Lise öğrencisiyim.
Birkaç sorunum var:
1. Ben bir vampirim.
2. Sınıf arkadaşlarımdan biri öldü. Boynunda diş izleriyle.
3. Ben yapmadım! (Yemin ederim.)
4. Kimse bana inanmıyor. Bu yüzden...
5. Katili bulmak zorundayım. Üç tane şüpheli buldum bile. (Hepsi birbirinden yakışıklı, hiç sormayın.)
6. Son olarak: Bunlardan bir tanesine çok fena âşık olmak üzereyim. Ama... Ya katil o ise?




Young Adult kategorisindendir.
Yorum spoiler içerebilir!


Açıkçası kitap hakkında ne hissedeceğimi tam olarak bilmiyorum ama zorlanarak okuduğum kitabın yanında peynir-ekmek gibi gitti bana. Ama alırken kapağına ve konusuna bakıp ne kadar güzel demiştim. Bu sebeple kitaptan çok şey bekleyip bulamadığımı söylemeliyim. Kitabın dışı gerçekten hem ilgi çekici hem de yeşil saç bakımından kızımızı yansıtan bir şekilde olmuş. Hem de iki kız bana geçmiş ve şimdinin yüzleşmesi gibi geldi. Ortadaki de bu ikilemde neyi bağlıyor acaba düşüne durun. Bu ayrıntılardan dolayı kapağını beğendiğimi belirtmem gerek.

Konusuna gelirsek;

Kira 16  yaşında vampire dönüşmüş bir teen(genç)tir. Vampire dönüştükten sonra bir takım olaylar sonucu Zach’i de kendi gibi vampir yapmıştır. Başta birlikte “sonsuza kadar mutlu” kitabını yazabileceklerini düşünse de daha sonraları içindeki bu düşünceler ölür ve Zach’den kaçmalar, köşe kapmacalar başlar. Aman efendim hiç olur mu ki başrol oyuncusu bir rahat nefes alsın, bir ohh çeksin. Bu seferde tarih şaşmadı ve kızımıza Zach yetmez gibi yeni bir dert de çıktı. Pardon bir mi dedim. Tam 4 dert çıktı. Gerçi bunun 3’üne can kurban birine de tırt ama…neyse. Tüm bu dertler bir sabah okulda bir ceset bulunması ile başladı ama bu öyle normal bir ceset değildi. Etrafta çok kan olan, pencereden düşen ve okulun popüler sporcusu olan bir ceset. Aynı zamanda bunun nedeninin bir vampir saldırısı olduğunu söylemiş miydim??? Tabi durum vaziyet böyle olunca ailede gözler kızımıza döner. Kira ise böyle bir şey yapmadığını iddaa etmektedir, gerçi onu haklı çıkaracak bir tanık da yoktur ama durun! En kötüsü de eğer suçsuz olduğunu ispatlayamazsa yeni vampir evebeynleri onu bir tabuta kapatıp serumlarla beslemekten bahsediyorlar. Hem de yüzyıllarca! Kızımızın halini siz düşünün şu durumda. Neyse ki elinde hiç yoktan iyidir 3 şüpheli var. Var olmasına var ama böyle yakışıklı katil şüphelilerine de can kurban arkadaş ya… Size katilin kim olduğunu söylemek isterdim ama kitap keyfinize kaçırmak istemem. Hem ben okurken hep herkeste bir açıklık aradım. O yüzden yakışıklılara çok doyamadım. Sizin ki can da benimki patlıcan mı? Alın okuyun öğrenin.

Kitap tam bir YA kitabıydı. Dili ve olay örgüsü basitti, ayrıca karakterler de sizi yoracak düzeyde değildi. Başına oturduğunuzda birkaç saatte bitirebileceğiniz bir kitaptı. İçinde kızımızın tam bir teen olmasından dolayı bol bol komik sahneler de mevcuttu. Okurken bir ara kendimi tasasız ve basit bir dünyada hissettim. Bu sebeplerle kitabı bir sınav arasında bunalırsanız ya da bir kitap sizi boğarsa okumanızı tavsiye ederim Ama öyle çok büyük umutlar besleyip ahım şahım müthiş bir şey beklemeyin. Kitap sizi eğlendirir, kafanızı dağıtır ve birkaç saat rahatlatır ama bir Yüz Bin Krallık gibi başka diyarlara da götürmez. Tüm bunlara dikkat alarak kitabı okursanız beğeneceğinize inanıyorum.   

Üstelik almak isterseniz burada kitabın Mehmet Turgut’tan imzalı geleceğini söylüyor. Kendisi aynı zamanda kitabımızın kapak fotoğrafını çeken kişidir. Benden şimdilik bu kadar. Kendinize iyi bakın. Keyifli okumalar. 


Evet, hala Fifty bitemedi. Hayır, bir süre okumayacağım. 
DEX sağolsun aşıkları kavuşturmak bana Obsidiyen’i yollamış. 
Ne de iyi yapmış. Zira “yahşuhlu öküzüm Deamon’M”u uzunnn bir süredir bekliyordum. Bittikten sonra size yorum yazacağım, tabi buluşmadan sağ kurtulursam ;)

Yorum Gönder